Co warto wiedzieć o EMS przed pierwszym treningiem? Poradnik

Co warto wiedzieć, zanim zaczniesz przygodę z EMS?

Aktywność fizyczna, praktykowana regularnie, bez względu na swoją intensywność, przyczynia się do polepszenia jakości życia, poprzez bezpośredni wpływ na samopoczucie, kondycję czy ogólnie pojętą sprawność ruchową. Dostępne piśmiennictwo i badania, jasno pokazują, że aktywność powinna być na stałe wpisana w kalendarz, wszystkich którzy chcą cieszyć się zdrowiem przez długie lata!. 

Wraz z postępem i rozwojem cywilizacji, doszło do stworzenia systemu, będącego odpowiedzią na powszechnie występujące wymówki osób, które nie przywiązują zbyt dużej wagi do aktywności. Kwestie związane z zaniedbywaniem swojej sprawności fizycznej mają różnorodne podłoże. Mogą wynikać z nadmiaru obowiązków, bądź być po prostu wynikiem czystego lenistwa. Analizując badania, a także obserwując zachowania wśród społeczeństwa nie ulega wątpliwości, iż stanowi to poważny problem, który bezpośrednio rzutuje na jakość życia obecnie, a także w podeszłym wieku. Brak ruchu oraz odpowiednio zbilansowanego sposobu odżywiania, prowadzi do rozwoju wielu chorób o specyficznych podłożach. Ich występowanie ściśle utożsamia się z obojętnością i niedbałością o swój sposób prowadzenia i stan zdrowia. W takich przypadkach, przywrócenie prawidłowych parametrów i wyników wiąże się z interwencją żywieniową, a także wprowadzeniem odpowiednio zaplanowanej aktywności. Oczywiście tego typu kwestie, są indywidualne. Niemniej, pewnego rodzaju schorzenia, bądź dysfunkcje mogą być przeciwwskazaniem do uprawiania pewnego rodzaju dziedzin sportowych. 

Trening EMS  - charakterystyka

Charakterystyka treningu EMS jest niekonwencjonalna. Aby dokładnie zobrazować tą metodę treningową, należy wcześniej doświadczyć pozytywnych wrażeń, związanych z trenowaniem. Jedną z istotniejszych zalet treningu EMS, bez wątpienia jest możliwość zaoszczędzenia czasu. Osoby prowadzące intensywne życie związane obowiązkami dnia codziennego, mają możliwość wpisania w swój harmonogram, na stałe, trening trwający tylko 20 min. Oprócz tego trening EMS, przyczynia się do poprawy zdrowia, redukcji tkanki tłuszczowej, budowy masy mięśniowej, a także wymodelowania i ujędrnienia sylwetki. Przyczynia się do zminimalizowania bądź całkowitego wyeliminowania problemów z kręgosłupem. 

Trenować mogą wszyscy, >18 roku życia, u których nie stwierdzono żadnych poważnych problemów zdrowotnych. Niestety, podobnie jak w przypadku innych aktywności fizycznych, związanych z dużą intensywnością, występuje pewna grupa osób dla których trening ten, będzie przeciwwskazaniem. W tym miejscu należy jednak pamiętać, że każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia i rozpatrzenia, dlatego przed przystąpieniem do regularnych treningów, wraz z świadomością występowania jednostki chorobowej, należy zaczerpnąć opinii eksperta np. lekarza, bądź trenera.

Trening EMS - przeciwwskazania

Na wstępie warto zaznaczyć iż, trening EMS Kraków jest w pełni bezpieczną formą aktywności, nie obciążając stawów i kości, dzięki czemu osoby będące po kontuzjach mogą wrócić do pełnej sprawności. Niemniej, podobnie jak przy innych aktywnościach należy mieć świadomość, że taka forma treningu może nieść ze sobą pewnego rodzaju zagrożenie, jeżeli występują jednostki chorobowe dotykające układu nerwowego, krążenia, bądź są związane z gospodarką węglowodanową. Do najważniejszych przeciwwskazań należą

  • choroby serca ( w tym rozrusznik serca, arytmia, zawał ), 
  • zaburzenia krążenia tętniczego krwi, 
  • hemofilia, krwotoki,
  • nadciśnienie tętnicze (niekontrolowane), 
  • padaczka,
  • miażdżyca,
  • cukrzyca,
  • stany zapalne o podłożu bakteryjnym i wirusowym,
  • nowotwory,
  • implanty metalowe,
  • przepuchlina pachwinowa lub ściany jamy brzusznej.

Definitywnie z treningu wyklucza się kobiety w ciąży, a także osoby u których, trening jednoznacznie powoduje rozwój jakichkolwiek dolegliwości. Najważniejsze bowiem, jest bezpieczeństwo i zdrowie, które są priorytetem dla wszystkich osób związanych z treningiem EMS Kraków.