fbpx

Na czym polega trening wykorzystujący elektrostymulację mięśni?

Trening EMS (ang. Electrical Muscle Stimulation) polega na wykonywaniu określonych ćwiczeń fizycznych z zastosowaniem elektrostymulacji mięśniowej. Ten rodzaj treningu zawsze powinien być prowadzony przez wykwalifikowanego trenera personalnego po odpowiednim przeszkoleniu. Ćwiczenia wykonuje się w specjalnie skonstruowanym stroju składającego się z kamizelki i spodenek, który jest wyposażony w elektrody i połączony z maszyną generującą prąd. Dzięki licznym elektrodom umieszczonym w kombinezonie, możliwe jest kontrolowane stymulowanie mięśni. Podczas treningu EMS mięśnie pracują tak samo, jak w przypadku zwykłych ćwiczeń fizycznych, ale impulsy płynące z mięśni do mózgu przesyłane są ze znacznie większą skutecznością.

 

Trening EMS – jak to wygląda w praktyce?

Zanim przystąpimy do ćwiczeń należy koniecznie udać się na konsultację z trenerem. Podczas tego spotkania zostaną wykluczone ewentualne przeciwwskazania w trosce o nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Na samym początku wykonywana jest analiza składu ciała za pomocą specjalnego urządzenia obliczającego m.in. ile procent naszego ciała stanowi tkanka tłuszczowa, kostna, mięśnie i woda. Dzięki dokładnym pomiarom i zebranemu wywiadowi, trener jest w stanie dobrać właściwy rodzaj ćwiczeń oraz opracować cały plan treningowy tak, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty i zrealizować wyznaczone cele.

Obowiązkowym elementem jest specjalne ubranko z elektrodami, które zakładane jest na bieliznę lub mocno dopasowany i cienki strój sportowy. Dopiero tak przygotowani możemy rozpocząć trening pod okiem specjalisty.

Impulsy elektryczne dawkowane przez trenera mają za zadanie wspomóc pracę naszych mięśni, dzięki czemu trening staje się zdecydowanie bardziej efektywny. Każdy impuls ma określoną częstotliwość dobraną do określonej grupy mięśniowej.

 

Trening EMS – dla kogo?

Ten rodzaj treningu polecany jest zarówno dla osób, które intensywnie uprawiają sport jak i dla tych, którzy dopiero zaczynają podejmować jakąś aktywność. Trening EMS na pewno docenią ci, którzy cenią efektywność połączoną z szybką realizacją. Co to oznacza? Trening EMS trwa zaledwie 20 minut, czyli przynajmniej trzy razy krócej niż klasyczny trening fitness lub wizyta na siłowni. Dodatkowo pierwsze efekty treningu widoczne są już po miesiącu ćwiczeń. Wielu wybitnych sportowców i zawodowców światowej sławy stosuje trening EMS dla wzmocnienia swojego ciała i poprawy formy.

Trening EMS jest bezbolesny i bezpieczny, jednak istnieje kilka podstawowych przeciwwskazań, o których warto tutaj wspomnieć. Przede wszystkim z treningu nie mogą skorzystać kobiety w ciąży, osoby posiadające rozrusznik serca oraz osoby chorujące na padaczkę, cukrzycę, nadciśnienie tętnicze oraz miażdżycę. W przypadku tych osób poleca się wybór innej formy aktywności fizycznej, ponieważ trening z zastosowaniem elektrostymulacji może zagrażać ich zdrowiu.

Zobacz także

Start typing and press Enter to search