fbpx

Trening EMS jako trening w trybie siłowo-interwałowym

Trening EMS oprócz klasycznego systemu ćwiczeń przeprowadzanych w czasie 20 minut, może również odbywać się na zasadach treningu siłowo-interwałowego. Proponowana forma sesji treningowych to najlepszy rodzaj ćwiczeń dla osób, które chcą w maksymalnie krótkim czasie spalić tkankę tłuszczową i wyrzeźbić ciało. Efektywność i skuteczność takiego treningu jest 3 razy większa niż standardowe ćwiczenia cardio. Ćwiczący mają alternatywę, gdzie mogą wybrać formę i intensywność konkretnego treningu, a dzięki temu w odpowiednio zbalansowanym czasie, zdobywać zamierzone cele treningowe.

 

Czemu trening interwałowy przynosi takie szybkie efekty?

Liczne publikacje naukowe pokazują, że trening interwałowy jest znacznie efektywniejszym narzędziem pracy z podopiecznymi niż długotrwałe treningi cardio. Trening interwałowy trwa krótko, a wkładana praca nie polega na spalaniu kalorii w trakcie treningu, lecz jego zadaniem jest pobudzenie metabolizmu nawet do 24 godzin po sesji treningowej. Systematyczne poddawanie się treningom EMS w systemie ćwiczeń interwałowych przynosi szybkie i widoczne efekty w walce ze zbędnymi kilogramami.  Redukcji ulega tkanka tłuszczowa, a przy tym dochodzi do równoległego zachowania jak największej ilości masy mięśniowej. Dzięki elektrostymulacji mięśni za pomocą prądu możliwa jest bezpieczna rozbudowa tkanki mięśniowej i poprawa całej sylwetki ciała, która składa się na całościowy efekt procesu treningowego.

 

Czy trening siłowy można stosować w połączeniu z interwałami?

Trening siłowy to trening obarczony dosyć dużą objętością. Często składa się z kilku serii, gdzie wykonuje się po np. 20 powtórzeń. Jeśli docelowo zależy nam na zrzuceniu nadmiaru kilogramów, zbudowaniu kondycji i siły, to możliwości tego treningu mogą często być niewystarczające, ponieważ siedzący tryb życia, niewłaściwa dieta i spowolniony metabolizm zaburzają proces redukcji tkanki tłuszczowej i całego procesu odchudzania.

Założenia treningu siłowego mogą nie zawierać odpowiedniej intensywności i objętości. Jeśli naprawdę chcemy pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, to odpowiednio dobrane ćwiczenia powinny sprawiać trudność i charakteryzować się dużym obciążeniem. Ponadto warto odnieść się do planu treningowego, gdzie wśród ćwiczeń siłowych będą miały również zastosowanie interwały. Założenia treningu EMS pozwalają, na wykorzystanie tej wiedzy i praktyczne jej wykorzystanie podczas krótkotrwałych sesji treningowych z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni. Wybierane są ćwiczenia wielostawowe, które pozwolą na maksymalny nakład pracy i zaangażowanie największej liczby mięśni. Te wszystkie mięśnie będą dodatkowo stymulowane za pomocą elektrostymulacji EMS, co spotęguje efekty treningu. Pozwoli to na intensywny wysiłek organizmu, a co za tym idzie rozkręcenie metabolizmu i utrzymanie masy mięśniowej, ponieważ organizm na zasadzie biofeedbacku dostaje informację, że mięśnie są mu potrzebne i nie będzie dążył do ich redukcji, tak jak w przypadku tkanki tłuszczowej.

Trening siłowy o bardzo wysokiej intensywności to optymalna forma interwału. Jednostka treningowa jest bardzo krótka, a nakład pracy jest bardzo duży, zaś efekty mocno zadowalające. Doskonałym przykładem mogą być zawodnicy uprawiający crossfit, którego domeną jest ogromna intensywność treningu, przekładająca się na jakościowe efekty ich pracy.

 

 

Zobacz także

Start typing and press Enter to search